Несподіванкою, підготовленою на перший Перегляд сучасного польського кіно в Ужгороді був концерт тріо Пьотра Вилєжола „Human Things i польська кіномузика”. Жителі Ужгорода послухали музику з польських фільмів у джазовому, подекуди іншому від оригіналу, аранжуванні.
– Кіномузика дозволяє виражати емоції. Інколи вона сумна, інколи дуже оптимістична. Інколи музика розповідає свої історії сама собою. Ми заграємо для вас мелодії декількох польських композиторів у наших, джазових інтерпретаціях – анонсував концерт піаніст Пьотр Вилєжол.
Представлено музику із фільмів „Післяобрази”, „Земля обітована”, „Ведмедик”, „Дитина Розмарі” і твір з останнього диску Вилєжола. Тріо заграло композиції Войцеха Кіляра, Кшиштофа Комеди і навіть Фридерика Шопена. Як сказав Вилєжол, були в історії такі композитори, які творили музику не знаючи, що з часом вона стане ілюстрацією до багатьох, багатьох фільмів. Саме таким композитором є Шопен. Концерт закінчився прекрасною колядкою „Спи Ісусе, спи”, яку Ева Бем виконує в останній сцені легендарного фільму Станіслава Бареї „Ведмедик”. Вилєжол оголосив, що разом із колегами вирішили не грати цього вечора музики Кшиштофа Комеди, але на біс пролунала музика з „Дитини Розмарі” Роберта Поляньского. Цей твір, мабуть один з найвідоміших творів польського кіно, завершив концерт, що тривав близько години.
Пьотр Вилєжол виступав разом із Марціном Калетою на саксофоні і Максом Мухою на контрабасі. Пьотр Вилєжол співпрацює з музикантами такого кшталту як Найджел Кеннеді, Уршуля Дуджяк, Ева Бем, Томаш Станько, Ярослав Шмєтана чи Ян Пташин Врублєвські. Видав шість авторських дисків. Останній – „Human Things” з 2018 року вийшов у легендарній видавничій серії Polish Jazz.
Концерт відбувся 8 грудня в мистецькому центрі ILKO Gallery і він завершив вечір відкриття Перегляду сучасного польського кіно „Під Високим Замком”. В цей день також був показ фільму „Тиха ніч” Пьотра Домалєвского.
http://www.filmlwow.eu/ua/novyny/aktualne/3806-human-things-polska-kinomuzyka-v-styli-dzhaz